U bent partner-leidinggevende

Leiderschap

  • Doen ze altijd wat u wilt? Het managen aan een groep autonome eigenwijze professionals binnen een advocatenkantoor vraagt specifieke competenties en vaardigheden.
  • Wat is uw eigen leiderschapsstijl, welke sterke kanten hebt u in het geven van leiding aan professionals?
  • Wat kan en moet u er nog bijleren?

Goed leiderschap begint met jezelf kennen. Ontwikkel uw eigen leiderschapsstijl door middel van training of coaching.

Teamwork

  • Wilt u dat ze een team vormen?
  • Hoe krijg ik mijn team tot samenwerken en hoe creëer ik een High Performance team?
  • Welke stappen moet ik zetten en welke weerstand kom ik dan tegen?

Advocaten zijn autonome professionals. Binnen elk kantoor, of het nu groot of klein is, blijft samenwerken van groot belang om het gezamenlijke doel te bereiken. Hoe zorgt u ervoor dat de visies van de verschillende advocaten op elkaar aansluiten en er weer vanuit de kracht van de maatschap wordt gewerkt?

Partnerevaluatie

  • Hoe spreken we elkaar aan?

Zolang je stagiaire of medewerker bent heb je regelmatig functionerings- en beoordelingsgesprekken. Maar dit houdt in de meeste gevallen op als je partner wordt; dan zijn er ineens geen momenten meer waarop u beoordeeld wordt. Het ontbreken van feedback brengt het gevaar met zich mee dat conflicten niet worden uitgesproken en blijven voortwoekeren zonder te worden opgelost. Afspreken is aanspreken. Kantoren met een goed functionerend systeem van partnerevaluatie blijken vaak succesvoller te zijn. Partnerevaluatie als voorwaarde om de toekomst met een gerust hart tegemoet te kunnen treden.

Ontdek onder begeleiding van onze adviseur wat er nodig is om partnerevaluatie succesvol in uw kantoor te implementeren.

Vergaderen

  • Herkent u dit? Een vergadering die eindeloos doorgaat zonder dat er echt besluiten worden genomen, collega’s die steeds aan het woord zijn en anderen die zich niet laten horen.
  • Kan dat vergaderen wat effectiever? De effectiviteit van een professionele organisatie staat of valt met communicatie en dus ook met efficiënt vergaderen.

Effectief vergaderen en een goede besluitvorming dragen bij tot een goede uitvoer van voorgenomen beleid met commitment van alle betrokkenen. Gedisciplineerder vergaderen: dat levert u tijd en minder ergernis op.